Thursday, December 29, 2011

RECAP 2011

Tinggal beberapa hari jer lagi 2012 nak menjengah.. mmg sekejap jer masa tu berlalu.. eh, sekejap ker? 365 hari, lama tu.. tp disebabkan kesibukkan dunia ni, mmg rasa skejap jer kan..

Ok, entri kali ni aku nak recap apa yg berlaku sepanjang hidup aku dlm 2011 nih.. sbg kenangan dan pembakar semangat.. mungkin..

Jom kt flash back.....

Permulaan 2011 adalah sgt indah.. 8.1.2011 aku melahirkan Kimi.. pada tarikh tu jgk aku menjadi seorg ibu.. status paling mulia sebagai seorg wanita.. Maka bermulalah kehidupan aku yg lebih berwarna-warni..

Lepas abis pantang, Alhamdulillah, aku dapat keje baru sbg Account Exec.. So, dunia kerja aku berubah.. dr seorg auditor yg duk ke hulu ke hilir pegi audit org.. kepada seorg account exec yg duk jer kat cubical sendiri dr pagi sampai ke petang.. Sgt kontra ok.. Yg mana aku suka?? Secara jujurnya.. aku suka keje audit yg lebih mencabar.. tp dr segi environment and workload, keje account la paling sesuai dgn org yg da berkeluarga mcm aku nih.. Tapi agak malang, sbb company yg aku keje skrg nih, ada financial problem.. namun sehingga kini masih mampu bertahan..

Dlm pertengahan tahun plak, aku dan husband decide nak beli rumah.. Lepas survey punya survey, akhirnya ktorg beli la 1 apartment kat kota damansara.. Byk yg ktorg belajar dr urusan beli umah nih.. pasal loan, pasal agreement, pasal lawyer, pasal EPF, pasal owner, pasal cr duit.. Gedebuk gedebak, dlm bln 12 ni baru la dpt kunci.. lama kan?? haha.. yela.. first timer.. pasni kalo ada rezeki beli umah lg, mesti lg terer nak uruskan kan..

Dlm tahun ni jgk, rekod tercipta bila aku lebih 10x pegi KPJ Hospital.. Ni kes Kimi la... First 6 month, mmg tiap2 bln la kene pegi kan sbb injection.. then after 6 months, mula la kimi selalu demam, selsema, batuk.. sampai 2x kene admitted.. Kesian btul..

Ok, pasal sakit tu kisah sedih.. tp ada perkara yg sgt indah bg aku dlm tahun ni... iaitu bila aku mampu menyusukan kimi sehingga sekarang.. =) Mcm lagu pokok, tak mudah.. namun tak susah.... Sbbnya bila breastfeed ni, byk cabarannya.. tp tu bkn mustahil.. Harap2 bole capai lg 1 tahun.. Semoga dimurahkan rezeki utk Kimi..

1 hal lg pasal Kimi dlm taun 2011 ni ialah pasal tukar pengasuh.. Dulu aku anta kat baby sitter jer.. sampai la Kimi umur 10 bln.. skrg nih, da tukar antar nursery plak.. Walaupun kos meningkat, tp harap2 la Kimi gembira kat nursery tu..

Ok, cukup ker recap aku utk taun nih?? mcm sket jer kan.. anyway, tu la serba sedikit perkara penting dlm idup aku sepanjang 2011 nih.. Pasni nak cerita pasal whish list / azam taun baru plak.. hehe..

p/s: tambahan kisah taun ni - 2011 rekod tahun paling kurang aku tgk wayang for the past 5 years.. haha.. sedih tak??

2 comments:

FaizahJamaluddin said...

lebih masa utk kimi..kurang la masa utk tgk wayang..xpe, spend time dgn kimi lagi best kan..

papa_kimi said...

cukup2 la siaran asrto kat umah tu.. hehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...