Monday, December 12, 2011

Kimi masuk wad lg : Part 2

Sambungan dr Part 1...

Kak ummi suruh aku masuk blk taska... Dia kata kimi takmo minum susu... So aku bg dia direct... Dia minum, tp sket... Tgk muka dia monyok jer.. Tak nangis..tp takde mood.. Yela, bdk tgh demamkan... Lepas bg susu, aku pun blk opis... Aku rasa kimi ok jer walaupun ada sikit risau.. Dekat opis, mmg aku cepat2 try settlekan keje sbb nak blk ontime.. Makin lama makin risau plak...

Blk umah pas amik kimi dr taska, dia poo poo lg.. Mcm biasa, cair dan kuning kehijauan... Pastu bg mkn muntah... Rasa mlm tu shj sblm masuk tdo, 3x aku tuka diapers dia.. Demam pun masih blum ok lg... Hati da makin risau.. Tp ktorg postphone g klinik esoknya...

10/12/11 - Kimi jumpa Dr. Hoe, paed kat kpj selangor.. Lepas cerita2 kat doktor, dia bust kesimpulan kimi kene food poisoning. Time tu demam da kurang.. So takde masuk ubat bontot.. Doktor bg ubat selsema, demam dgn cirit birit... Oh ya, sblm jumpa doktor,ada timbang berat.. Mmg turun byk, dr 8.1kg ke 7.8kg.. Bdn dia pun nampak keding jer.. Ilang lemak2 yg montok tuh.. Huhu.
Balik umah, kimi masih cirit birit each time pas menyusu.. Muntah pun byk kali... Kesian tgk dia, lembik jer... Ktorg duk je kat umah jaga dia...

11/12/11 - cirit birit kimi masih teruk... Makin lama makin tak bermaya.. Byk tdo jer.. Kesian.. Sambil jaga dia, aku bacala 1 blog ni cerita pasal pengalaman anak dia kene cirit birit gak... Nampak tanda2 mcm sama kes dgn kimi.. Anak blogger tu kene ROTAVIRUS.. Aku gogle la pasal rotavirus ni.. Tetiba aku jd risau... Mungkin kimi jd kes yg sama.. So aku dan husband decide pegi blk hospital ptg tu..
Sampai kat hospital, terus g kat emergency... Kat observation room, kimi kene tuam sbb suhu bdn agak tinggi.. Sblm tu nurse timbang berat dia... Bygkan, semalam br 7.8kg.. Skrg da 7.5kg.. Itu berat dia time 6 bln tuh.. Huhu... Kesian gilerr...
Lepas tunggu lama, kimi dibawa ke wad... Time tu doktor on call blum sampai lg... Kimi aku tgk makin lama makin lemah... Lama plak tunggu doktor sampai... Dkt kol 10, pas doktor cek, barula kimi dimasukkan drip.. Time tu barula lega sket hati aku... Yela, dia da dehydrated sgt2... So, mlm tu ktrorg bermalam la kat wad...

12/12/11 - hari ke-2 kat wad. Kimi da kurang cirit birit... Tp still muntah2 bila mkn ubat... Nasib baik minum susu tak muntah... Maybe dia muntah disebabkan dia batuk agak teruk.. Dlm 1 ari tu byk kali dia muntah.. Mkn, muntah.. Bg ubat,muntah... Oh,sabar je laa...

Bersambung ke part 3....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...