Friday, December 2, 2011

Kimi ke 'school'

Tarikh 1/12/2011, Kimi mula masuk school (taska). Sebelum ni hantar kat baby sitter jer.. Tp disebabkan baby sitter takmo jaga da atas sbb2 tertentu.. so terpaksala aku cari org lain.. Survey punya survey, aku pun decide nak masukkan kat TASKA AMEEN..
Alhamdulillah, taska ni nampak ok jer bg aku... biasa handle EBM, ada mainan2.. ada aktiviti2.. so kimi tak la bosan sgt..

Mlm sebelumnya aku siap2kan la barang2 dia.. taska ni mintak bekalkan baju utk 1 mgu terus.. bila pack2 tu, rasa mcm nak anta kimi masuk asrama plak.. hikhikhik.. mcm da beso plak kimi nih.. haha..

Alhamdulillah, 1st day dia ok jer.. tak nanges pun.. teruja kot tgk mainan byk sgt.. so aku pun tak risau la.. balik dr taska.. dia nampak hepi jer.. bagus btul.. puting pun tak mintak.. Tapi dia nampak mcm lapar jer.. tak tau la agaknya penat sgt main kot..

Ni gambo taska ameen tu.. nampak tenang jer..


Buat masa ni, masih tgh menyesuaikan diri lg.. aku pun kene menyesuaikan diri gak dgn pengasuh2 tu, dan jgk pengurusan masa... dulu pg2 aku sibuk masakkan bubur utk kimi bwk ke baby sitter.. tp skrg, kat taska diorg da sediakan. 3x sehari.. tp mlm plak nak kene masakkan dinner utk kimi.. dulu rasanya time kat bb sitter, sblm blk, diorg bg kimi mkn kenyang2 dulu.. kalo ada nasi, bg nasi.. tak pun cerelec.. tp skrg, minum ptg, taska tu bg yg ringan2 jer.. so kene la aku masak dinner... takperla.. bagus jgk.. at least tiap2 ari dpt la kimi mkn masakkan aku kan.. takdela dia lupa air tgn aku nih.. hihi..

Anyway, aku harap taska ni serasi la dgn kimi.. aku nak kimi cepat belajar, cepat berdikari... sbb aku tau, otak bayi berkembang setiap saat.. so kt kene la gunakan setiap saat itu utk dia explore segala benda di sekeliling dia..

Kimi with Mak Leha.. baby sitter dia dulu.. da balik indon kot dia nih.. agaknya kalo stay lama lg, kimi bole terer ckp indon kot.. =)

p/s: tak sabo nak dpt report card dia utk bln nih.. hehe.. mcm kat sekolah plak..


2 comments:

yangyuyu said...

utk seminggu ye baju-memang betul cam anta asrama..hehe

fara_poda said...

tula pasal... rasa sayu2 pun ada.. (poyo) hehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...