Wednesday, November 30, 2011

Musim Demam

Oh I really dun like those words.. Bila org sekeliling demam jer, kt ckp.. "Musim"...
Padahal almost every week pun mesti ada yg demam.. kalo tak org opis, anak sendiri ke, diri sendiri ker, jiran sebelah ker.. normal la tu...

Pastu, bila da kata Musim Demam.. kita kaitkan dgn cuaca pulak.. Kejap kata, "Sekarang musim panas.. tak tahan.. tu yg senang demam" ... kejap plak kata, "Sekarang ujan jer.. bila terkene ujan, tu yg jd demam tu"... lg tak paham bila kata, " Cuaca tak menentu skrg.. mmg senang nak demam" Adehhhh.. So dlm situasi negara kita yg ada beriklim panas dan lembam sepanjang taun ni, bila masanya BUKAN MUSIM DEMAM?? Cuba bgtau aku??

Yer.. begitula persoalan2 yg bermain di pikiran aku.. tp tak dpt diekspresikan secara langsung.. remeh kot kan.. haha.. ntah apa2 aku nih..

Anyway, Demam ni mmg berkait rapat dgn aku buat masa ini.. Yer, aku pun consider baru baik demam.. Kimi pun mcm tu jgk.. (eh, kira MUSIM la ni kan?? erkk)...
Aku rasa this time da 5 kali kot kimi demam.... Kira lepas dia 6 bln, tiap2 bln la dia akan demam.. huhu.. Demam utk bdk bwh 12 bln ni mmg sgt2 normal.. Diorg ni baru nak membina antibodi.. jd mmg akan selalu demam.. So aku mmg pasrah.. Nasib baik aku bg susu ibu, kaya dgn antibodi.. agaknya kalo bg susu formula, lg byk kali la dia demam..

Ok la, byk plak perkataan 'DEMAM' dlm karangan aku kali ni.. naik demam plak aku membacanya.. See u next entry!

p/s: ari ni anta kimi g "school". . apa cerrr?? tunggu nanti aku update.. ^_^

1 comment:

yangyuyu said...

anak demam tu dah jd rencah la bila dah beranak...sementara tunggu dia besar kena la bwk bersabar ye ehheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...