Wednesday, January 4, 2012

Azam 2012

Gedebuk gedebak.. dah 5 ari kita dlm taun 2012 nih.. cepat kan?? dan hanya selepas 5 ari baru aku nak list kan azam aku.. hehe.. tp masih tak terlambat kan?

Err.. tp sebelum tu, aku nak revise balik azam aku taun lepas.. mana yg da tercapai, mana yg masih dlm usaha.. dan mana yg patut diabaikan jer..

Jom kita tgk.. (nak baca enty azam taun lepas.. tgk sini)

Azam 2011
1) Nak menjadi ibu yg terbaekk utk anak aku yg bakal lahir ni.. - Masih dlm usaha, mungkin kene lebihkan bersabar kot
2) Nak breastfeed anak aku sampai at least 6 bln.. - Yeay! berjaya! Sampai skrg masih bf lg.. Alhamdulillah
3) Nak kuruskan badan back to normal... - Berjaya!! feweettt... hehe.. tp lately mcm berat naik balik jer..
4) Nak usaha cr keje yg lebih baik dan sesuai utk aku (tiap2 taun pun sama..hmm) - Dapat keje baru, tp company plak problem.. sigh..
5) Nak bercuti-cuti malaysia.. ganti blk plan honeymoon kat KK yg tak jd tu..huhu.. tp this time, bertiga la... - tak tercapai lg.. tp taun ni InsyaAllah.. da book tiket flight.. heee..
6) Nak cuba berjimat sebaik mungkin... - err, mcm tak tercapai jer.. lg byk blanja adalah. huhu
7) Nak bwk mak abah g jalan2... - tak tercapai gak.. masa sgt mencemburui.. huhu
8) Nak jdkan raya taun depan, the best raya ever! - yes!! Dapat duit raya banyak.. hehe.. tp kimi punya la..
9) Nak booking beli umah (if ada rezeki la) - Alhamdulillah.. dlm proses nak pindah umah baru. heee..
10) Nak beli keta baru.. (ni pun kalo ada rezeki.. bergantung pd azam no.4) - erm, berdasarkan situasi kewangan masa kini, berkubur jer la azam nih.. huhu...

So, kesimpulannya, azam taun lepas ada yg tercapai dan ada yg tersasar.. hehe.. yela, kt manusia hanya mampu merancang.. Allah yg menentukan.. tak dpt taun lepas.. taun ni mungkin dimakbulkan..

Ok, sekarang nak listkan plak azam taun ni.. 2012.. baca jer tau.. jgn gelakk..

  1. Nak sambung breastfeed sampai kimi umur 2 taun
  2. Nak menjadi seorg yg rajin mengemas rumah.. maklumla, kan da ada umah sendiri.. hehe.. husband aku ni mesti suka nih..
  3. Nak cari keje lain.. As mentioned before, company aku kan tgh financial problem.. hmm..
  4. Nak blaja pasal pastry/baking..
  5. Nak ajak mak abah cuti2 malaysia (azam taun lepas tak tercapai)
  6. Nak tambah anak.. wahahahah.. aku baca pun aku gelak.. insyaAllah kalo ada rezeki.. =P

Err.. stakat tu jela list yg aku ada... sbnarnya ada byk lagi.. tp semua tu biarla aku simpan sendiri.. hehe.. Harap2 apa yg aku listkan ni akan tercapai.. Aminn...

p/s: oh lupa nak wish.. Selamat Tahun Baru 2012!!! =P

1 comment:

papa_kimi said...

suka2.. yg no.2 tu.. hoho..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...