Thursday, May 5, 2011

Tu dia.. bila Kimi mengamuk!!

Semalam anak kesayangan aku da pecah rekod…. Menangis paling lama stakat ni.. Start pas minum susu dlm kol 8 mlm.. sampai la dlm kol 9.30.. pastu sambung blk kol 10 lebih.. tido blk.. kol 12 nangis lg.. last skali dlm kol 12.45 br betul2 tido.. Huh, mmg letih la nak memujuk…

PUNCA?? Erm.. mcm biasala.. sakit perut.. takpun sembelit.. Bila Kimi sakit perut.. mula la aku terfikir2 apa yg aku mkn sblm ni.. aku syak Kimi sakit perut sbb ari Jumaat lepas (through EBM), aku ada minum air pepsi.. kat pizza hut.. yela, order yg set, mmg la dpt air gas jer.. tu pun aku minum sket jer.. huhu.. Tp bila fikir2 blk, maybe jugak sbb dia da tak serasi dgn susu Enfalac yg babysitter bg kot.. Sbb EBM tak cukup, terpaksala babysitter bg gak susu Enfalac.. Jumaat lepas, sbb amik kimi lambat, BS bg la susu Enfalac tu.. blk umah, muntah byk giler…. Huhu.. Maybe Kimi da lama tak minum susu tin kot.. atau dia ada alergi susu lembu… Huhu.. yg pasal alergi ni, aku kene siasat btul2.. kene trial and error...

At the same time, aku kene berusaha nak tingkatkan production.. Kalo bole Kimi tak payah la minum susu formula lg… Kadang2 rasa menyesal plak time pantang dl tu, time susu meriah giler… aku tak pam n simpan.. aku pam sket, pastu buang.. sbb takde tpt nak simpan.. peti ais umah mak penuh sgt.. huhu..

Selain tu, aku nak nekad, takleh minum/makan mknn2 yg bole buat Kimi sakit perut.. Antaranya:

  • Durian (feveret ni.. huhu).
  • Air gas
  • Air teh/kopi – tp ni aku minum gak..Cuma limitkan 1 cwn jer sehari
  • Air batu – ni stop jap sbb Kimi selsema, tak baik2..
  • Keledek/Ubi

Aku harap pasni takde la kes2 mcm ni berlaku lg.. huhu.. sabor jer la..

~Ni time tengah mengamuk giler ni~


~Break jap.. mama nak amik gambo.. mata da sembab~


~Lega.. bgn pagi, dpt melepaskan apa yg terpendam~



3 comments:

azmilo said...

waaa waaaa.. meraung2 tak hinnngattt.. huhhh.. selamat tak demam..

fara_poda said...

sajer nak test suara.. bole sampai tak high note..

Anonymous said...

so comel.. tq sis. saya belajar teknik marmet dgn blog akk. terlupa bawa pump tue guna tangan.. hihi

-ifazahirah-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...