Thursday, May 5, 2011

Selamat Hari Ibu


Aku sgt2 excited sbb this is my first time celebrating hari ibu sbg seorg ibu.. Terasa sgt2 dihargai bila adanya hari spesel camni.. kan best kalo jd ari cuti umum.. bole carry forward cuti ke hari isnin.. hee.. pastu bole ibu2 suruh ayah jg anak2, then, ibu2 g shopping.. mesti best kan?? Haha.. u wish la~~

Apa yg best nya jd ibu ni eh?? Bg aku menjadi seorg ibu adalah suatu nikmat yg tak terhingga drpd-Nya.. Dari ibu la lahirnya seorg anak.. Saat2 mengandung adalah sgt manis bg aku.. begitu juga masa melahirkan Kimi.. suatu kenangan terindah…

Bila da melaluinya.. barula terasa btul2 mcmana pengorbanan seorg ibu..

Time mengandung, awal2 lg seorg ibu da diuji dgn pening, loya, demam dan mcm2 lg symptom.. Selera makan pun berkurang.. bila kandungan da beso, kaki plak sakit.. nak jalan pun susah…sgt2 letih.. kadang2 menitis air mata menahan semua tu.. (truly as what I’d experienced..T_T).

Ujian diteruskan lg time nak bersalin.. sakitnya mmg tak terhingga.. tp bg aku, oleh sbb sakit itula.. ibu2 akan sentiasa menyayangi anaknya walau dlm keadaan apa sekalipun… tp dalam masa yg sama… akan mudah terasa bila anak2nya mengguriskan hatinya.. tu sbb kt tak bole mengguriskan hati mak2 kt.. tanpa pengorbanan mak2 kt.. takkan lahir kt didunia ni..

Sempena hari ibu akan dtg ni, aku nak ucapkan terima kasih byk2 pada mak aku…in case kalo dia baca la.. aku sayang sgt pada mak aku.. wpun tak berapa reti nak show.. but we both know that we love each other.. mmg sejak dr kecik, mak bukannya jenis nak manja2kan anak.. nak peluk cium anak2 nya.. apa yg penting, keperluan anak2 tu cukup.. dr segi rohani dan jasmani… Aku harap semoga mak aku sentiasa sihat dan gembira selalu di usia yg semakin lanjut ni.. Mintak maap kiranya anak mak ni ada buat salah silap.. sure ada.. huhu..

Tak lupa juga, pada mak mertua aku.. terima kasih sbb sudi menerima aku seadanya sbg anak menantu.. Mintak maap kalo ada yg terkurang.. huhu…

Err.. tetiba rasa mcm hari raya plak kan? Tp takpela.. tak salah nak mintak maap selalu.. bkn ke mintak maap tu amalan mulia.. hehe..

Oh lupa… nak wish gak selamat hari ibu pada semua kawan2 yg baru bergelar ibu.. termasuk aku .. semoga kt sama2 dpt menjadi ibu yg terrrbaekk utk anak kt..

Sblm abiskan entry ni.. aku rasa mcm nak melalak nyanyi plak…

Ibu~ibu~~

Engkau la ratu hatiku~~

Bila ku berduka~~

Engkau hiburkan selalu~~

p/s: Tak sabar nak dgr Kimi nanyi lagu ni utk aku..







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...