Monday, August 31, 2009

Cerita Hujung Minggu

Ari ni start keje setelah 3 ari cuti..rasa malas menguasai diri.. so aku meluangkan sedikit masa utk mengomel kat blog aku ni...sblm tu tak terlupa nak wish Selamat Hari Merdeka..rasanya taun ni mmg tak feel sgt.. sbb tgh bln posa...tgk tak byk pun bendera dikibarkan...wpun jalur gemilang tak dikibarkan, tp semangat cintakan negara tu masih menebal dlm diri tau..

anyway, bkn pasal merdeka yg aku nak ceritakan.. aku nak cerita pasal perihal cuti aku di kampung... ingatkan blk nak buat persiapan apa2 yg patut utk raya.. tp tak byk yg aku dpt buat.. kuih raya aku cuma sempat buat kuih semperit.. mmg leceh giler nak menyemperit.. sakit jari2 comel aku ni.. taun depan gerenti aku tak nak buat kuih ni lg!!

pastu ingatkan nak g amik baju raya yg aku tempah... semangat jer.. tp tup2 tailor tu takde kat umah plak... kecewa la aku ngn mak aku..nak mengubat kekecewaan, g la carefour yg tak berapa jauh dr umah tailor tu.. g carefour dgn anak sedara aku si amir tu, mmg menguji kesabaran dan kebijaksanaan aku... rasa macam nak tinggal je dia kat carefour tu...buat2 tak kenal.. haha..

pas g carefour, g kat kedai kain dekat ngn carefour.. dpt gak hasil... aku beli kain ela utk baju famili aku time kenduri kawen aku nanti... hmm.. kira ok la harganya.. corak pun ok... bergaya sakan la famili aku nanti...haha

pasal buka posa plak... mak semangat btul nak masak.. maklumla..last week, berdua je ngn abah kat umah... masak pun simple2.. bila anak2 blk, mcm2 masak... aku solute ngn mak aku ni.. mcm tak penah penat.. aktif giler.. pagi2 bgn sahur, masak...kol 8 g tadarus.. ptg masak utk berbuka... malam terawih n tadarus sampai kol 12.. giler arr..tdo brapa jam jer... kadang2 kesian.. tp dia yg semangat sgt... aku ada la tlg2 apa2 yg patut... kalo aku jd dia, gerenti dah flat giler.. tp apa2 pun aku harap dia sentiasa sehat.. ayah aku pun dah semakin slim skrg.. byk berkebun agaknya.. kadang2 kesian gak... tp bg org tua mcm ayah aku tu, berkebun tu kira mcm bersenam.... so aku biarkan la diorg dgn hobi masing2.. apa yg penting sihat walafiat.. stakat ni alhamdulillah, diorg takde penyakit2 yg serius.. kadang2 terpikir, mampu ke aku nak jd macam diorg bila dah tua nanti...masih sihat wpun usia dah menjangkau 60 thn..

Ok la... tu je aku nak mengomel... nanti lain kali sambung plak cerita pasal anak2 sedara aku.. see yaa..

3 comments:

T@juI said...

hehe,selamat beposa poda

SalizaKadir said...

betul3 aku kadang2 pun pelik tengok mak aku..lepas sahur je terus bangun kehulu kehilir sampaila petang masak untuk buka puasa..aku plak kalau kat uma komfem bangun lambat..patu jengah ke dapur..tengok tv jap patu masuk bilik baring lagi haha

cam pelik dari mana dia dapat energy tu. agaknya kalau kita dah jadi emak nanti pun camtu kot

fara_poda said...

ntah la diorg ni.. maybe dulu time muda2 mak2 diorg (nenek kt la) dah paksa diorg buat keje macam2.. bgn pagi2 g menoreh..masak..kemas umah... tu yg bila dah tua tak reti duk diam...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...