Wednesday, August 5, 2009

Apa ada pada JODOH?




Hmm.. di kala aku tak bz ni..
Terasa nak post blog..

Mesti bosan tgk tajuk blog aku ni..
Benda yg sgt subjektif..
Tp mmg selalunya benda yg subjektif la..
seronok nak dibincangkan..

Hmm.. tajuk ni tetiba terlintas kat fikiran aku..
sbb benda2 yg berlaku kat sekeliling aku..
Ada yg menggembirakan dan yg menyedihkan..
dan ada gak yg...pelik?
Hmm.. macam2 bila tiba soal JODOH..

Apa ada pada JODOH??
JODOH tu adalah ketentuan ALLAH
Setiap org ada JODOH masing2..
cuma mungkin perjalanan nya berbeza..

Aku nak cerita benda yg menggembirakan dl..
Member baik aku br cerita kat aku..
Dia akhirnya dah jumpa lelaki yg mungkin adalah jodoh dia..
dan org tu adalah kawan baik dia sendiri...
Dia gembira coz dpt merasai apa yg mungkin dikatakan cinta..
Alhamdulillah.. aku hepi dgr crita2 camni...
Tp sedikit kelainan, diorg taknak digelar boyfren n girlfren...
but still nak memegang title kawan jer..
Hm.. tak kesah la..yg penting hati masing2..

Cerita kedua plak.. mmg pelik..
Yg laki ngn yg ppuan ni.. kawan baik aku..
Diorg very close to each other...
Sampai tak kesah nak berpegangan tangan
wpun takde perasaan cinta langsung..
Well, pada pendapat aku.. there must be something..
aku dah tanya dia (yg laki).. and if he read this,
i apologize coz masukkan crita dia dlm blog aku.. sorry ek..
Dia kata mmg takde perasaan langsung..
at first, takleh nak cayer.. tp mmg tu la hakikatnya..
Tak semestinya org yg kita rapat akan jd JODOH kita..
Now, both are looking for their own...JODOH
So, just wish them luck ok!


Crita ketiga plak...
Pasal kwn aku gak.. yg dah lama suka kat sorg ppuan ni..
Tp ppuan ni tak layan... sampai la ppuan ni kawen ngn org lain...
Yg kawan aku ni.. mmg kecewa.. tp aku tau, dia redha..
cuma susah dia nak melupakan his first love...
wpun dia mmg ramai peminat... tp dia buat tak layan jer..
Maybe hati dia blumm terbukak lg utk org lain..
Aku sbg kawan, kadang2 rasa simpati, kadang2 rasa geerram gak..
sbb dia takleh nak let go..
But i know.. it's a matter of time..
InsyaAllah dia akan jumpa cinta yg lain...
so far aku tgk skrg dia dah ok...
cuma ayat2 dia jiwang n sentimental.. haha


Ok, come to the sad thing..
Aku baru jer terbaca my fren blog..
Dia baru je putus ngn tunang dia..
it's just 2 mths after the engagement..
Sedih bila dpt tau...
If she might read this post..
i wish her a happy life in near future..
Be strong my dear..
Bila dgr crita camni, aku rasa takut..
Harap2 dijauhkan la..huhu..

Ok, apa2 pun terjadi..
Semuanya ketentuan Allah...
Allah lebih mengetahui apa yg terbaik utk kita..
Kita sebagai hambanya harus bersedia menerimanya..

(tetiba terasa cam Heliza berlakon dlm crita Syurga Cinta..haha)

3 comments:

T@juI said...

good story

FaizahJamaluddin said...

podah mmg pandai kalo suruh komen pasal kwn2 dia..

semut sesat said...

pandai mengarang budak ni rupanyer..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...