Thursday, April 2, 2009

Once upon a time in Deloitte

03.04.2008- Deloitte... nama yg tak mungkin aku lupakan sampai bila2.. company pertama yg aku keje after dpt degree.....masa dpt call utk start keje tu.. tak silap aku bln 6 2007, rasa heppi sgt2... rasa nak lompat2 pun ada.. maklumla.. time tu je aku rasa dah lebih 5 interview aku pegi.. semua cam hampeh jerrr..



2.07.2007 tarikh keramat, aku start keje kat Deloitte.. masa awal2 masuk relek jer keje.. time off peak la katakan.. aku di 'second' ke Client and Market department. time tu wat keje bodoh jer.. relek giler.. 5.30 sharp aku chaw.. enjoy la time tu...


tp lama2 rasa bosan plak wat keje ntah apa2.. kadang2 tu sampai takde keje... dkt 6 bln aku camtu... pastu barula dpt wat betul2 keje audit.. memula rasa hepi.. lama2 rasa urggghhh... tensen!!! nak2 bila dpt klien yg hampeh2..


walaupun keje kat sini agak tensen... tp aku rasa bersyukur diberi peluang nak keje kat sini.. kat Deloitte ni la aku knal raaaamaaaiiii org dgn perangai yg maaacaaam2.... ada yg baik... ada yg pura2 baik.. ada yg terlebih rajin...dan ada jgk yg malasss (aku kah tu??)...



dan yg paaaling best aku dpt jumpa kwn2 baru... rara, lini, nurul, oz, meena, kak faridah, dalila, chorng yee, chris, jamie dll... aku rindu sgt kat korgg.... aku rindu nak buat keje in group... sambil buat keje mkn2..borak2.. gosip2... rinddduuunyaaa....



tp for me to turn back to Deloitte mmg takleh la.. tunggu Deloitte tuka audit program la... yg tak payah menyusahkan aku..haha. bole kerr??

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...