Monday, April 13, 2009

Kamera oh Kamera....

Oh kamera ku...
Premier edisi err..tak sure la..
Walaupun engkau
tak seangkatan dengan
Canon, Sony Cybershots
atau mungkin Samsung
seperti kamera suzi (kaler pink),
aku sgt sayang padamu
wahai kamera...


engkau telah byk
mengabadikan kenanganku
sewaktu aku masih
menelaah pelajaran aku
di UiTM di hatiku..



Biarpun ko hanya sebuah
kamera biasa..
yang tak punya kebolehan
merakam suara...
tp bagi aku, gambo2 yg dihasilkan..
amat bermakna bagi ku...




Setelah hampir 4 tahun bersama..
suatu jangka masa yg agak lama..
kalo kawen dah anak 3 kot..
tiba-tiba byk masalah menjelma...
ko tak dpt berkhidmat seperti dulu..
aku akur.. aku harus mencari penggantimu...




Maka... dgn semangat kental..
merempuh orang ramai di PC fair..
aku berusaha mencari penggantimu..
Dengan persetujuan kekasihku..
kami telah memilih Panasonic LUMIX..
series LZ8...
Dengan dilengkapi IA (intelligent Auto),
yg jarang sekali ada pd jenama2 lain..
ia sgt istimewa bg ku..




Oh kamera ku Premier,
walaupun aku telah menemui penggantimu,
usahlah ko bersedih..
aku akan abadikan ko..
sebagai Kenangan Terindah ku..
Terima Kasih atas jasamu itu..












Gambo: kiri kamera baru, kanan kamera lama

4 comments:

siti nur aishah hj jalil said...

huhu...jiwang ngan kamera pun jadik...apa da..bile kamera ko tu nak petik gmbr aku?? huhu...apekah intelligent auto itu??sy bdk xpandai...

Unknown said...

kamera oh kamera
haruskah kamera samsung ku akan mengalami nasib seperti kameramu premier...
oh tidak!!!!!!!!
aku tidak akan benarkan....
Oh kamera samsung ku...

Zira...kameramu ape kabar????

ShinZira said...

Dengan persetujuan kekasihku..ayat plg poyo pnh aku baca..
ucapan kepada suzi aka wms:
kamera aku? wpun term yg digunakan ialah "aku" tp mcm bukan aku yg punya..
oh kamera canon ku (wpun kdg2 org tersebut conan)..
ko ttp mnjadi pujaan hatiku
wpun ko br menjadi milikku
akan tetapi bukan gambr ku yg berada didalammu
tetapi gambr2 adik dan kakakku sahaja (nmnpk sgt dorg da jd pengepau)
peh best gak sajak aku
wpun aku tak byk bc novel cintan..ehhhe

fara_poda said...

siti nur aishah: IA tu ialah setting yg ada kat kamera tu.. auto setting.. bila nk amik gambo automatic setting tuka ikut environment. Canggih kan.. tu yg aku suka tu..

wms: suzi ni.. bkn en wan.. ala, kamera ko tu 5 thn akan dtg dah outdated dah..technology move faster than u think

ShinZira: hebatla ko bersajak.. bole dpt A+ ni kalo buat karangan bahasa melayu utk PMR.. haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...