Thursday, July 21, 2011

SeKeluMit CemBuru

Jiwang plak tgk tajuk entri kali ni… Sajer nak bermadah sket..

Ok.. sila jgn salah paham.. Maksud cemburu aku kat sini bukannyer cemburu dgn encik suami ada pompuan lain.. (takder kan bang?? Huhu.. ) tp lebih pada cemburu melihat kejayaan org sekeliling aku... Perasaan ni dtg dan pergi.. Cemburu datang bila tgk facebook atau gathering dgn kawan2 sebaya yg skrg ni mempunyai jawatan yg hebat2.. doctor, engineer, finance manager, accountant.. mcm best jer kan…. Aku ni cuma seorg exec biasa yg hanya menurut arahan manager… lg berbulu (bkn bulu idung) bila tgk diorg punya keta yg hebat2… aku cuma ada keta kancil manual 660cc ihsan mak aku… (nasib da abis bayar)…. Dari situ da tau… mesti gaji diorg hebat2.. paling koman (kurang) pun mesti da 4k… huhu…

Tp aku kadang2 terpikir.. aku pun mampu berjaya time square mcm diorg gak.. Aku tau aku mampu.. tapi…………………………………………………tapi…………………….. aku pun tak tau naper aku masih di bawah….. nak kata tak bijak.. aku punya result upsr, pmr, spm, diploma, degree bole tahan la… pengalaman kerja… da 4 taun da… sepatutnya level skrg ni da bole jd manager.. tp kenapa tidak?? Huhu…. mungkin silap aku drpd awal taknak berusaha utk mengejar peluang yg ada…. Juga mungkin belum REZEKI aku lg……takper, aku redha…

Namun… namun… dan namun……….. cemburu tu akan pergi bila aku tgk the other side of me… aku ada suami yg comey aka ensem (kembang idung la tu en Azmil).. baik hati… memahami isterinya yg perangai macam2 ni… aku juga ada anak yg comey mcm mamanya.. J yg masih minum air susu ibunya ni… Alhamdulillah.. aku SYUKUR… nikmat kesihatan, kasih sayang… yg tak dpt dinilai dgn wang ringgit…. Tak semua org memiliki semua tu..

So, kesimpulannya… bagi aku kene la sentiasa REDHA dgn apa yg dikurniakan.. dan pada yg sama USAHA utk menjadi yg lebih baik…

Sekian, luahan perasaan yg tetiba melintas kat fikiran aku……


Ni la wajah kesayangan hamba


p/s: rasa nak nyanyi lagu SYUKUR dari kumpulan Raihan..





2 comments:

UpProfits said...

Cemburu xsalah jk dilihat secara positif..jk lihat org berjaya dan bekerjaya baik, kita pun boleh jk berusaha mencapainya..nk berjaya kena ikut jejak lgkh org yg dh berjaya..

Bersyukur dgn apa yg ada dan berusaha menambahbaik kehidupan..jk kita rasa kita xbernasib baik, fikirkan juga lbh ramai lg yg lbh tak bernasib baik drp kita..Happy Blogging!

fara_poda said...

mekasih atas nasihat tu... cemburu ni sajer jer dtg singgah.. hihi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...