Tuesday, July 20, 2010

after more than 5 months...

haha.. giler lama aku tak update blog... takde masa la.. tp bila ada masa, malas plak.. update blog yg best bukannya semudah mkn cekedis.. kene pk tajuk, ayat yg best, gambo lg... tp ari ni setelah sekian lamanya.. aku update la sket... sementara tunggu ujan reda (tgh lebat giler ni..nak blk umah pun susah)... so aku list kan sorotan selama 5 bln kehidupan aku yg mmg byk giler berubah ni.. hehe

bln 3 - bz ngn keje... maklumla, tgh peak period.. sambil tu sibuk gak prepare utk kawen... time ni mmg tensen tahap gaban.. blk keje pun lambat... idup mmg utk keje la...

bln 4 - aku kawen.. best kawen ni..hehe.. tp penat arr time kenduri... penat yg berbaloi.. ramai kawan2 dtg.. sedara mara... adiah pun banyak... alhamdulillah.. majlis berjalan lancar... aku cuti tak lama.. 5 ari jer.. tak sempat nak honeymoon.. huhu..

bln 5 - genap umur aku 25 taun... cepat masa berlalu.. dah setengah abad dah... setakat ni terasa blum mencapai tahap yg diiginkan.. tp masih sgt bersyukur dgn nikmat yg aku ada selama 25taun ni... alhamdulillah... oh ya, bln 5 ni gak aku dikejutkan ngn hadiah yg paaaling spesel utk ari jadi aku.. hehe.. aku disahkan mengandung.... ni pun tau secara tak langsung time aku buat medical check up utk job baru... pas tau aku mengandung, company tu tak nak hire aku dah.. ceh.. tp im still hepi.. tu cuma secebis kekecewaan nak dibandingkan kegembiraan nak dpt baby..hehe

bln 6- menjalani kehidupan seperti biasa... cuma time pregnant mmg ada sket perubahan... makan tak lalu.. slalu penat... tp bila nengok baby time scan.. mmg sgt teruja... there is something living in my stomoch.. so cute!

bln 7 - pencarian keje baru masih dijalankan.. aku ada g intebiu.. kalo ada rezeki, bole la dpt.. at the same time, aku apply utk tuka department.. sbb pregnant ni susah la nak buat keje audit.. tp sampai skrg ni tak approve2 lg.. apa masalahnya pun aku tak tau... skrg mmg da tawar hati nak buat audit... tak larat la... huhu.. 3 taun dah ni...

ok la.. sekian sahaja sorotan utk 5 bln ni.. jumpa lg di entri seterusnya.. (mungkin 5 bln akan dtg..hehe) ujan dah reda dah tu.. aku nak blk umah.. nak kene masak.... ok.. salam.

1 comment:

Shinzira said...

wow cemburunye dgn kehidupan lu..hihihi..anyway abab tu 100,kalau ko stgh abad da 50.takpela tu cuba secebis kesalahan.hahaha..ikut ayat ko..beb raya dtg umah aku..nk tgk baju pregnan..hihiihi..anyway goodluck,hunting for new job.aku pn tgh hunting2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...