Tuesday, December 24, 2013

Welcome 2014

Alahai...lg beberapa hari je lg nak masuk tahun baru 2014. Time flies. Aku pun da tak ingat apa azam aku taun 2013. Ntah tercapai ke tak...tup2 nak masuk tahun baru. Nampk sgt mcm takde wawasan. Hee...

Sblm masuk 2014, nak recap sket taun 2013 sblm nak ucap goodbye. Bagi aku taun 2013 tahun yg mendewasakan aku. Aku jd mcm matang sket... Ala2 mak2 gitu... Suka baca pasal parenting...suka tgk ceramah2 agama kat tv... Masterchef...drama2 melayu... What a typical malay housewife. Hehe... Selain tu aku jd mcm penyabar sikit... Kurang sket marah2 kat anak... Maybe sbb byk membaca pasal parenting..pasal motivational. Sedikit sebanyak mempengaruhi pemikiran aku.

Sebahagian besar taun 2013 aku adalah pengalaman mengandungkan irfhan. Rezeki yg sgt dinanti selepas 2 taun lebih planning. Alhamdulillah... Sempat mengandung dan melahirkan irfhan dlm setaun ni.

Dan disbbkan mengandung la aku terpaksa wean off kimi. Susah jgk...terpaksa melalui saat2 sedih, kesian, terharu.. Akhirnya berjaya jgk.. Sampai skrg rindu jgk waktu kimi still bf. Wpun da ada irfhan sambung bf. Sbb setiap anak lain2 pengalaman.  

Cerita pasal keje pulak...taun 2013 ialah first time melalui waktu kene final audit dan year end closing sejak keje kat tpt baru ni. Alhamdulillah can get through.. Tak la stress yg melampau. Dan the best part bila dpt bonus. Da lama gilerr rasanya tak dpt bonus. Last masa dekat BDO. Itu pun dpt half mth je sbb prorate. Dgn duit bonus tu la dpt cover maternity checkup dgn cost bersalin...since bersalin normal, dpt jgk simpan duit extra beli sofa baru.. Hehe... Full leather tuu... Mmg sgt2 mengimpikan sofa baru.. (see..mak2 sgt kan bila part perabot)...

2013 jgk agak menyedihkan bila embah (nenek belah abah) meninggal pada umur 90+ tak silap. The one and only grandma yg tinggal.skrg da takde lg.huhu. So first time raya taun ni tanpa embah. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditptkan di kalangan org2 yg beriman.

Ok cukup stakat ni. Segala yg berlaku ada hikmahnya. Looking forward for more challenging  experience ahead. Semoga 2014 lebih baik dr taun2 sblmnya... InsyaAllah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...