Thursday, March 1, 2012

Tempat berteduh lagikan dikenang

Sebelum baca, nak maklumkan entry ni da lama ditulis, sebelum aku pindah umah lg, tp sbbkan konon2nya nak cerita panjang lg, jd entry ni terperap jer kat blog nih..

..................................................................................................

Entry kali ni agak sentimental bagi aku.. oh, bukan nak berjiwang, tp sebab terharu..
Tak lama lagi aku akan meninggalkan rumah sewa, tpt aku berteduh selama 4 taun sejak mula bekerja.. yer... 4 tahun!! Pasti byk kenangan manis, pahit, tawar, masam, masin kat umah nih.. Yela, sejak dari aku melangkah ke dunia kerjaya.. sehinggala aku da beranak satu ni, rumah ni da byk menyaksikan satu persatu fasa kehidupan aku...

Masih ingat lg waktu aku dan Kama bersusah payah mencari bilik sewa... Ke hulu, ke hilir.. tak tau nak duk mana... Alhamdulillah, jodoh ktorg dgn rumah ini.. pertama kali jejak kaki, da jatuh hati.. Ktorg terus confirm.. Maka bermulalah fasa baru ktorg kat umah tu.. Buat pengetahuan korg, itula pertama kali ktorg duk umah sewa.. masa blajar dulu, mmg duk hostel jer.. maklumla, anak kesayangan UiTM.. hihi..

Sepanjang beberapa taun sblm aku kawen, ahli rumah bertukar2.. yg aku ingat, Aishah, Nurul, Kwn Nurul, Cikgu2 praktikal, Pekerja salon, Ika adik suzi, Junaidah dan sahabat2 aku, Suziana,Hazira,Mar dan Kama..

Sini la umah sewa tu... gambo curik dr website lain.. hihi..


Antara benda2 yg aku akan sentiasa ingat kat umah tu:
  1. Masak nasi ayam sama2 dgn housemate2.. rasa mcm nak jual jer.. punya la sedap..
  2. Tgk raja lawak & AF sama2
  3. Mkn nasi goreng yg Nurul masak pagi2, bgn2 pagi jer da terhidang.. best!
  4. Rekod belanja duit umah dlm log book..
  5. Tunggu Suzi mandi berejam2 sampai bole tido blk..
  6. Sama2 pegi angkut air kat surau gara2 tuan umah lambat byr duit maintenance
  7. Salur air kat toilet tersumbat.. masalah hanya selesai lepas aku kawen sbb husband aku yg tolong pamkan dgn kuat..
  8. Tpt sangkut baju zira yg slalu terjatuh sbb byk sgt baju.. (sampai skrg aku masih guna tau..)
  9. Masalah lipas yg berleluasa..
  10. Cwn ceduk beras yg kecik.. cukup utk 2 org mkn..
  11. Oh, tuan umah yg sgt cerewet, dia saja yg btul.. hehe.. sorry kak aisyah..
  12. Tahi2 kucing yg berleluasa kat depan umah.. byk kali da bersihkan.. skrg da takde lg.. ntah ke mana kucing2 sengal tu pegi agaknya...
Tu jer??? Sbnarnya banyak lg, tapi da tak berapa nak ingat.. Buat kawan2 yg pernah tinggal kat umah nih, aku rindu kat korang.... bila la dpt jumpa ramai2 semula?? huhu..

Time kuar mkn sama2... enjoy the moment..




p/s: Patah tumbuh hilang berganti... yg lama ditinggalkan, kini kt kutip plak kenangan di rumah baru..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...