Sunday, August 21, 2011

Hari raya dtg lagi..

Tinggal beberapa ari je lg nak raya... Excited?? of course! Tiap2 kali raya mmg excited.. tambah2 lg taun ni first time nak raya sbg seorg mak.. mesti penat nak melayan si Kimi tu.. tp seronok gak.. bole collect duit raya utk Kimi.. hihi..

Persiapan raya, biasa2 jer..tp yg bestnyer taun ni byk buat kuih raya.. maklumla dpt oven baru dr husband... kalo bole semua kuih aku nak buat.. hehe.. sedap tak sedap blakang cerita...

Sekarang ni tgh nak listkan barang2 yg nak bwk blk kampung.. Alhamdulillah, taun ni dpt cuti lama seperti biasa walaupun br kerja kat opis baru nih.. Kali ni turn raya kampung aku plak.. yeay!! So beberapa ari sblm raya, ktorg akan blk umah famili husband kat melaka dulu.. then baru blk batu pahat.. Pastu raya ke3 balik melaka semula..

Erm.. nasib baik aku dijodohkan dgn org yg dekat2 jer.. kalo org jauh2 mcm kelantan ker.. adoiii.. penat wooo... pastu mesti adat2 pun jauh beza... loghat pun susah nak paham..

Aku harap meriah la raya aku taun ni.... apa yg penting, dpt berkumpul sekeluarga.. tak bermakna raya tanpa keluarga.. tak kesahla keluarga sendiri ke keluarga mentua.. Semoga perjalanan balik kg dipermudahkan.. aminn..

Jom, layankan lagu ni... feberat aku nih.. baru semangat nak raya.. =)




p/s: tema raya kali ni.. 'awan biru' hihi..



3 comments:

yangyuyu said...

mmg betuah umah dekat2 ni,, takde gaduh..kami tiap thn pun gaduh haha

fara_poda said...

takper.. gaduh2 manja.. hihi.. suruh anak vote nak p mana..

papa kimi said...

gaduh gak sket2.. hehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...