Saturday, December 11, 2010

Yakinkan aku...

Dlm idup ni, mmg byk pilihan yg kt ada..
nak beli nasi bungkus pun, kene pk byk kali...
nak lauk apa.. biasanya k ikut selera kt masa tu..
ari ni mungkin kt nak mkn lauk ayam goreng,
esok plak mungkin nak mkn ikan bakar..

mcm tu la idup aku ni..
selalu berubah2 bila buat keputusan..
mungkin kurang yakin..
sbb kt tak tau apa yg akan berlaku di masa depan..

tp aku harap kali ni,
aku diberi keyakinan dan petunjuk..
bukan mudah nak buat keputusan ni..
mmg sgt berisiko tinggi..
melibatkan org lain gak..
tp aku harus keluar.. keluar dr belenggu ni..
aku seperti tidak mendapat kepuasan..
bila aku masih di sini..

namun buat masa ni aku masih tercari2...
apa yg sesuai utk diri aku..
dgn pengalaman yg sedikit ini..
dan berbekalkan hanya segulung ijazah..
aku harap aku dpt diberi peluang baru..

diharap jika peluang itu sesuai..
aku akan cuba buat yg terbaik...
Ya Allah.. berilah aku petunjuk Mu..

4 comments:

T@juI said...

harap taun baru mendatang ni kita sama-sama dicurahkan rezeki melimpah ruah dan tawaran kerja yang best :)

fara_poda said...

harap2 macam tu la..

fara_poda said...

harap2 macam tu la..

Jalilah said...

As long as the choices you made membuatkan ko happy, then GO for it! Hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...