Thursday, June 4, 2009

Chocolate Chip Cookies =)

5 June 2009- ari ni aku nak balik kampung.. yahoo!! tp ada baaaanyaaakk mende nak buat.. kene g amik baju tunang, jumpa mak andam, buat hantaran... and 1 lagi.. nak buat cookies..hehe. Cookies ni aku nak buat sbg hantaran (kalo best la..hehe). So ni aku nak share resipe chocolate chip cookies yg aku jumpa kat internet.. resipe ni aku dah pernah try time raya last year.. mmg sedap la...harap2 esk aku buat menjadi la.. tp kalo sesapa ada resipe yg lg best... share la ngn aku...

Biskut choclate chip

Bahan-bahan ( 2 balang sederhana )
250gm butter
1 1/2 cawan self raising flour
1 cawan tepung jagung
1 cawan brown sugar
1 biji kuning telur
1 sudu teh esen vanilla
1 1/2 susu besar serbuk koko
1/2 sudu besar milo
1 cawan gajus kisar
1 cawan badam kisar
coklat chip secukupnya

Cara-cara
pukul butter dengan gula hingga kembang.
masukkan kuning telur, pukul. masukkan bahan2 lain dan gaul sebati.
sudukan atas dulang pembakar yg disapu minyak. bakar hingga masak (dalam 15 min)

5 comments:

siti nur aishah hj jalil said...

nak sket....huhu..bole la..balik bp eh? jom jumpe!

erin said...

wahhhhhhhh..oi...wat ke aku satu balang..sempena ko bertunang..ngeh2...

tajul said...

cam x caya lak kan bile ko cite pasal nak amik baju tunang sume tu,da besar rupenye kita semua.selamat memasak :)

SalizaKadir said...

kena buat 1 balang untuk tetamu yang datang =D

fara_poda said...

aku buat ada la dlm 3 balang kot.. tp 1 balang dah abis.. hehe.. sedap sgt kot.. tak sempat la nak buat utk tetamu.. nanti la kalo aku bkk bisnes jual cookies ni, korg tempah la kat aku..ngeh2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...